Nyinvestering dagen till ära !

Jaha så sitter man här på jobbet igen. Snön börjar komma nu, eller snö.? Det är nog mer åt det lite våtare hållet, blaskigt och jävligt. Så det ser inte ut som att det blir plogkörning på landningsbanan idag utan bara lite halkbekämpning.

Blir att sova hemma inatt förresten, har ju legat på jobbet nu tre nätter irad. skall bli skönt att sova hemma i sin egen säng. Men det blir ju uppstigning tidigt imorgon imorgon ändå, inventering på ÖoB. Alltid lika intressant men det är rätt så snabbt avklarat under onsdag och torsdag.

Jo nu till lite roligare grejer att prata om. Har ju investerat dagen till ära. En 50 tums TV till vardagsrummet, så blev det. Har funderat nu ett tag om det skulle bli en sån eller ej, vår andra tv känndes i minsta laget när det var dags för tex-tv eller textning av film. Så vi klippte till på en rackare....

Men jag måste bara ge er en liten fadäs från gårdagens besök på El-Giganten i Norrköping.
Jag har sett en billig Samsung för 9000:- i reklambladet, tänkte fan va bra. Åker dit träffar en säljare, frågar om tvn finns kvar och det finns den konstigt nog. Skitbra tänkte en sån tar vi. Då säger säljaren "Men det är en riktig skittv, men du kanske inte har så stora krav. Jag tycker du skalll satsa på den här för 12000 istället" säger han.
Då tänkte jag bara han har varit på säljarkurs, den mannen. Lite förvånad över hans kommentarer lyssnar jag ändå på vad har har att säga, men nej. Jag skall åka till Media Markt och kolla istället sa jag och jämföra lite. DÅ får han mord i blicken och säger, "VARFÖR DET ? De har inte öppet köp i 30-dagar, dom kan inte göra si & så, vi är bättre, vi ljuger inte m.m." Återigen tänkte jag har killen varit på kurs. Till slut säger han att han skickar med ett väggfäste för 1000 om jag slår till. Men nej tack sa jag, det räcker med info från dig. Trevlig kväll sen letade vi oss mot utgången !

Nää nu är det lite kallprat med grabbarna över en kopp kaffe innan det är dags att fylla tankbilen med lite flygbränsle....

Hörs....... SKÖT ER !


Kommentarer
Postat av: Sandra

Älskling, nu har du väl fått det om bakfoten...? Om inte jag hade varit med på Elgiganten så hade du förmodligen fortfarande stått kvar...Eller?

2009-01-07 @ 08:56:58
URL: http://maximilliansmamma.blogg.se/
Postat av: Majje

Haha, på Elgiganten tycker jag de snackar en himla massa gojja. Helt klart, man vet ju inte vad man ska tro, undrar om de vet det själva?



Men 50" asså... Skapligt!

2009-01-07 @ 20:14:37
Postat av: Angelica

Tjaa svåger ;) kul att du skaffat blogg, kan man få en uppdatering från jobbet varje dag.

Tex. idag spelade vi TV-spel och drack kaffe.

idag spelade vi innebandy,haha. Hoppas du har det bra på jobbet idag å att du inte sliter ut dig så mycket, tänk på att du ska JOBBA imorn. ses imorn pigga å glada ;) kram på dig!!

2009-01-07 @ 20:44:57
URL: http://filippasmamma.blogg.se/
Postat av: Svessemannen

Tja Majje....

Naaa Elgiganten har jag svårt för alltså. Hade du lika kul som jag på den härliga inventeringen. Usch ! Men nu är det ju bara en dag kvar. Hörs imorron..... Kram på dig !

2009-01-07 @ 21:03:30
URL: http://svesseman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0