Dagens händelser....

Hallå där alla mina miljoner läsare....
Förstår att ni suttit och väntat hela dan på mitt inlägg och kära medmänniskor här kommer det !!!

Idag fick vi för oss att vi skulle ta tag i hallen hemma som vi pratat om ett tag. Det började med ett besök på K-RAUTA (förövrigt en av de bästa butikerna, alla kategorier).
Väl där inne kollade vi läget på lite tapeter m.m. och så sa vi att den där tapeten skulle bli bra i hallen, och som så många gånger för tittade vi på varandra och sa ahh vi kör. Så vi köpte tapet, färg och div. övriga tillbehör som behövs för tapetseringen, målningen och vårt största projekt i hallen, riva en vägg.
Så när man kom hem var det ju bara att dra på sig snickardräkten och sätta igång. Sandra började rensa i klädkammaren i hallen och jag och Lill-Ernst (Maximillian) började riva vägg. Kul Kul, så nu vet man vad man gör ett tag framöver under kvällarna när alla andra sitter framför sina tv-apparater och njuter av tillvaron.
Men jag skall inte klaga, tycker det är sjukt kul att renovera, fixa & greja så jag njuter nog mest jag också !
Tror det blir riktigt, riktigt bra när det väl blir klart.!
Och när det väl händer är det dags att börja göra iordning nästa barnkammare så den står klar när nästa arvinge kommer runt den 16:e juni, dock får vi hoppas att det inte tar riktigt så lång tid att bli färdig med rummen.
Jag lovar.......
Just det har bokat tid nu så den 3:e mars blir det könsbestämning hos gynekologdoktorn, storken i Linköping har nöjet att tala om för oss vad det blir för kön på vår lilla bulle i ugnen.


Maximillian har inte riktigt bestämmt sig för vad han vill ha för syskon, men oftast är det lillasyster som gäller. Spänningen är olidlig........

Nää nu får det räcka för idag, måste ta en sväng hos tv:n också sen dags att sätta klockan 04:00, dags för jobb imorgon igen......

Ha´de gott folk !!!

Sköt er...

/er alldeles egna brandman
Magnus

Kommentarer
Postat av: Majje

Jag tror det blir en kaMeLbulle.

2009-01-14 @ 00:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0